RESONANCE

Next Level Insights
See people, not just numbers
Our Repertory Grid Method repgrid is the standard when it comes to precisely identifying social resonance fields—in teams, with customers, or in organizations. Use repgrid if you: Want to truly understand your customers, Want to integrate your employees in a targeted manner, Or want to further develop products and services to fit your needs. With its unique in-depth analysis, repgrid gets to the heart of your question in a scientifically sound yet practical way. It uses an open, non-directive questioning technique that nevertheless delivers standardized results that can be used across the organization – clear, comparable, and immediately actionable.

Example fields of application
Scientifically sound. World leader
1
Multi-Branding Strategy
With our repgrid processes, we can directly analyze people's unconscious needs (so-called hidden needs), assess them, and prepare them for brand management. With our repgrid processes, we can directly analyze people's unconscious needs (so-called hidden needs), assess them, and prepare them for brand management.
2
Hidden Needs
Use of different language areas, uncovered and made usable for strategic market presence.
3
Corporate Culture
Corporate cultures are difficult to grasp. Developing them is even more difficult. Repgrid provides an open-ended process that can be used for both evaluation and intervention.
4
Sports
Ob Fanbetreuung, Markenimage oder Teamentwicklung. Das repgrid bietet die allerbesten Voraussetzungen, für die Vereinsarbeit, die Geschäfts- und Mannschaftsentwicklung
5
Strategy
With repgrid, you can intersubjectively evaluate the initiation and course of change processes and identify acceleration and resistance trends.
6
Generational change
Every change creates tension. The repgrid is ideal for openly and neutrally assessing potential, resources, and the issues facing change.
"I was particularly impressed by how the Repertory Grid gave our customers the opportunity to express their wishes in their own words. Despite this individuality, the results were meaningful and visually appealing."
Stephan Heiler, Heiler Glas, Deutschland
"Mit dem Repertory Grid können wir anspruchsvolle qualitative und quantitative Analysen auf unkomplizierte Weise kombinieren und das Ergebnis dieser Kombination unglaublich attraktiv darstellen – und damit exakt den Wünschen unserer Kunden entsprechen.“
Edvin Babic, Ipsos Deutschland
"Das Repertory Grid hat uns geholfen, unsere Kunden besser zu verstehen - dabei hat uns vor allem die innovative Art der Befragung beeindruckt, welche sehr aufschlussreiche Einblicke zulässt. Ein Muß für jeden Marketer!"
Uwe Baumann, Microsoft Deutschland
"Mit dem Repertory Grid gelang es, die emotionalen Bedürfnisse von Mitarbeitern mit kulturellen Aspekten der Organisation in Beziehung zu setzen. Auf Basis der Ergebnisse haben wir effektive und gezielte Handlungsstrategien für die Beratung unserer Kunden abgeleitet."
Dr. Daniel Illmer, Vorstand DOSB, Deutschland
"Die Software ist ein innovatives Coaching-Tool, bei dem die subjektive Wirklichkeit des Sportlers im Mittelpunkt steht und somit ganz individuelle Sichtweisen zu bestimmten Situationen erkannt werden können. Durch das rep:grid gewinnt das Coaching bedeutend an Qualität."
Prof. Jan Mayer, Institut für Sportpsychologie und mentales Coaching, Deutschland
"Durch das Ergebnis der Analyse wurde mir vor Augen geführt auf welche Punkte ich achten soll und wo meine Schwächen liegen. In allen Punkten habe ich mich wieder erkannt und konnte meine Vergangenheit sehr gut zuordnen. Beide Interviews haben in einer freundlichen Atmosphäre stattgefunden. Dadurch wurde mir der Umgang mit der Persönlichkeitsanalyse sehr einfach gemacht. Menschen sprechen nicht gerne über ihre Probleme und wie sich selbst einschätzen, daher hat mich die Leichtigkeit mit der der Test dieses Thema aufgearbeitet hat sehr beeindruckt. Im Vergleich zu anderen Analysen sind keine Antworten vorgegeben, sondern ich habe bestimmt wie ich weiter vorgehe und konnte es frei gestalten."
Christian Philippsen, Südzucker AG, Deutschland
ZEUGEN



